Intervju med min mamma

Har aningen lite att skriva förutom vad jag gör på dagarna (ett inlägg om dagen kommer senare ikväll)
Därför tänkte jag nu köra en intervju med min mamma så ni får lära känna henne..



Dåså, då börjar vi.

Hej Christina, hur är läget?


- jo det är bra, lite svettig idag..

Okej, svettig varför det?

- väldigt varmt och fuktigt här i Stockholm. Vi har promenerat väldigt mycket idag ute på djurgårdsområdet.


Gillar du Stockholm?

- ja. Tycker det är väldigt trevligt här på sommaren.

Inte på vintern?

- njaaa, kanske vid jultid. Gå på julskyltningen på nk är alltid trevligt.

Gillar du att shoppa eller fönstershoppar du mest?

- mest fönstershopping, gillar mer att gå på museum samt kolla i gamla hus. Eftersom vi bor i ett 
hus i gammal stil så tycker jag det är kul att få lite inspiration från gamla hus.

Men hur är det visst är du född Stockholmare?


- javisst. Född i Stockholm betyder Stockholm i mitt hjärta.

Inga planer på att flyttat tillbaka hit?

- Nej. absolut inte.

Varför det?

- det är för mycket folk. Vill ha de lungare.

Är du folkskygg?

- nej tycker bara det är skönt när det är lugnt.

Har du några bra Stockholms tips?


- djurgården är trevligt. Specielt Rosendahals trädågrd, Waldemarsudde sen gillar jag Vasa museumet det är väldigt spännande och intressant.
Vid Odenplan finns även många trevliga antikbutiker.

Några speciella tips för shoppingsugna?
- egentligen tycker jag det är ganska tråkigt att gå efter Drottninggatan eftersom där ligger de flesta butiker som även finns i Umeå.
Så att gå i affärer som ligger lite utanför, lite mindre butiker, inte stora kedjor tycker jag är trevligt.

Kan tipsa om den lilla pitoreska butiken som ligger på Mäster Samuelsgatan. De säljer gamla smycken, kuriosa och porslin. Skulle vilja kalla de en butik som säljer både nytt och second hand.

Röda korset har också en butilk på söder. Är väldigt förtjust i affärer med second hand.

Vad roligt tack för tipsen, nu till något helt annat....träning. Gillar du träning?

- gillar mest promenader och avslappning. Har kort på Iksu Spa och utnyttjar mest solrummet och bastun.

Okej, tack för det. Vi vet ju att du driver en inredningsbutik. Hur inreder du ditt drömhem?
- som jag sagt tidigare så gillar jag hus i gammal stil och blandar gärna nytt och gammalt.
Jag är väldigt förtjust i porslin så mitt nästa inköp kommer bli ett vitrinskåp till vårt kök där vi rymmer allt vacker porslin. Lite lantlig stil också.


Har du någon favoritdesigner då det gäller inredning?

Har ingen favoritdesinger men gillar Dansk design och svensk förstås.



KORTFAKTA:
Namn: Anna Christina
Ålder: 40
Bor: Utanför Umeå
Intressen: Hus, hem & familj.
Och bada ...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0